» De school biedt kwalitatief hoogwaardig onderwijs, dat zich richt op de ontwikkeling van hoofd, hart en handen, waarbij de talenten van de leerlingen worden benut in een professionele pedagogische leergemeenschap.
» De school versterkt de eigen islamitische identiteit van de leerlingen door een goede basis mee te geven en op te groeien tot zelfbewuste en verantwoordelijke burgers.
» De school is een plek waar de leerlingen zich ontwikkelen tot wereldburgers. Een moslim is immers verantwoordelijk voor zijn eigen daden ten opzichte van zijn Schepper, zijn medemens, zijn naaste omgeving en de wereld als geheel.
» De school heeft een actief partnerschap met ouders om het maximale uit de cognitieve en morele ontwikkeling van leerlingen te halen.
» De school is een plezierige, vreedzame, veilige plek waar de kinderen zich optimaal ontwikkelen
» De school verzorgt kwalitatief, inclusief en eigentijds onderwijs;
» De school stimuleert de leerlingen zodanig dat zij met behoud van een herkenbare ’eigenheid’ op grond van de Islamitische levensovertuiging, met respect voor de universele normen en waarden actief onderdeel zijn van de samenleving;
» De school maakt het verschil voor de leerlingen én de wereld.